I still look for your face in the crowd

Godkväll. Idag är jag i ett sådant tillstånd där jag varken vet upp eller ned. Jag kan inte säga om jag är glad eller ledsen, stark eller svag. Gårdagen och idag har varit två känslofyllda dagar. Igår var jag på Gröna Lund med Sofia. Har saknat henne jättemycket så det var skönt att göra något med henne. Blev upptvingad i Insane, men det var nice och sen på kvällen spelade The Script. Underbaraste någonsin. Fångade ett plektrum som Mark kastade ut och lyckades få en av låtlistorna de använt på scenen. Life is good. Pendeln hem gick inte förrän vid tolv-tiden så Sofia och jag spenderade vår sista tid i Stockholm på golvet på centralen. Vi åt hamburgare och laddade mobilerna, nicenice. Nu är jag trött efter en lång dag. Fick bara runt 4 timmars sömn och drog upp och jobbade nonstop så nu skulle jag kunna slockna vilken sekund som helst.
 
Godnatt.
 
 

Stupid decisions

Att ta dumma beslut må nog vara en av mina specialiteter. Ska ta bussen mot Tierp vid 06.20 imorgon bitti, alltså måste jag gå upp halv fem. Vad gör jag vaken nu? 

Midsommar and shitz

Godkväll. 

Midsommarafton spenderades i Öregrund med goaste folket. Vi drack, hade det mysigt och träffade på annat folk. Vi tältade, det var hemskt. Vi vaknade, det var hemskt. Vi packade, det var hemskt. Men sjukt värt! 

Annars har jag bara tagit det lugnt hemma med familjen och så, i veckan väntar jobb och Grönan. The Script uppträder nämligen där, kan det bli bättre eller? Jag tror fan inte det. Puss.
 
By the way, Linnéa fixade mina naglar i veckan. Sjukt nöjd! Kolla in hennes blogg HÄR!
 
 
 
 

Tatueringar

Ruskigt sugen på att tatuera mig nu. Det kommer säkerligen bli av snart. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
bilder tagna från weheartit.com

Godmorgon

Ja, godmorgon. Eller god eftermiddag kanske man ska säga. Efter flera timmars vridande och vändande i sängen bestämde jag mig för att gå upp, till min förvåning såg jag att klockan var över två så det var lika bra att jag gick upp. Har en outhärdlig mensvärk så sängen får förbli min bästa vän för resten utav dagen. Vad jag ska göra annars är ett mysterium, kanske väljer att faktiskt fixa till på rummet nu när jag flyttat hem de flesta saker jag haft i rummet på gymnasieboendet. Vädret ser trist ut, men det är lika bra för om det hade varit fint hade jag ändå inte lyckats mana mig att gå ut. Har legat i sängen sen jag vaknade och drömt mig bort till varmare breddgrader genom att söka efter resor till Grekland, Turkiet,Spanien osv. Om pappa ändå bara ville åka iväg med mig en sväng. 
 
 

Take me back

Saknar denna dag så att det gör ont i mig ibland. Vet att det kan låta fjolligt att jag, en 17 årig tjej, är en fangirl och lyssnar på One Direction. I över ett år hade jag väntat på att dessa fem killar skulle anlända till Sverige för att inte bara spela in musik, men att för första gången ha en konsert. Biljetterna släpptes men jag hade oturen att befinna mig på sjukhuset vid den tidpunkten, som den ängel till pappa jag har så köpte han en biljett till mig och jag är evigt tacksam för det. Jag fick se dem live den 8 maj 2013 och jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så euforisk och lycklig som jag var just då. Jag vill tillbaka och uppleva den känslan om och om igen. 

 
 
 

Ny blogg, ny start

För hundrade gången bestämmer jag mig för att starta ännu en ny blogg för att försöka vara aktiv och skriva om intressanta saker. Vi får se hur det går denna gång, men jag ska försöka nu när det är sommar och gosigt ute.

Pusseeeen

RSS 2.0