Pannkakor och produktivitet

Tror det har slagit slint i mitt huvud eller någonting. De senaste timmarna har jag varit riktigt produktiv. Har läst över 200 sidor i diverse böcker vi läser i skolan, vikt tvätt, vikt om alla kläder i garderoben, ätit pannkakor (varför det nu skulle ses som produktivt, det vet jag inte..), städat upp allt på rummet och grejat. Är väldigt förvånad då jag oftast tar varenda tillfälle jag har till att lata mig. Vad har hänt? Har jag gått och blivit sjuk? Tror att helgens tankar kring rutiner och så fick mig att tagga till ordentligt så nu har jag planerat i stort sätt hela min vecka, otroligt skönt. 

Ligger nu nerbäddad i sängen och är redo att sova strax. Hoppas att jag somnar snabbt så att jag hinner få många timmars sömn. Det är skönt att jag inte börjar förrän halv elva imorgon eftersom det innebär mer sömn, helt underbart. Kanske läser något kapitel ur sista boken i min favvotrilogi, 50 shades. Haha! 

Godnatt! 

Säg att du behöver mig

Godkväll!
 
Denna lördag spenderar jag för mig själv i Uppsala. Har inte gjort speciellt mycket alls den här helgen. Har dock hunnit tvätta, äta mat och skriva lite på filosofi och ToK uppgifterna vi fått. Har två uppsatsliknande uppgifter som ska lämnas in på fredag, det som däremot är rätt så bra är att jag inte har en enda filosofilektion på hela veckan, vilket innebär sovmorgon på måndag och att jag slutar 11:40 på fredag. Hade inte kunnat bli bättre! På måndag klockan 19:00 är det dags för Climate Change eventet med Telos, om någon kommer dvs. 
 
Annars har jag bara försökt ta det lugnt med livet och även försökt att inte stressa upp mig alldeles för mycket, vilket är svårt. Rutinerna sitter inte där de ska och de skapar ofokus när det kommer till skolan och skolarbetet. Har bestämt mig för att jag ska ta tag i det nu då jag inte mår bra av de rutiner jag har nu. Måste få in riktiga tränings, mat och sovrutiner för att kunna fokusera på skolan också. Jag hoppas verkligen att jag klarar det denna gång, behöver verkligen rycka upp mig både mentalt och fysiskt och jag tror att detta kan vara en av nycklarna till just det. Sen att test week är om några veckor gör självklart inte saken bättre, men jag försöker intala mig själv att det inte är så seriöst och att det inte har så stor betydelse för mina slutbetyg, vilket de inte har, men ändå är det jobbigt att tänka på det. Ligger efter i matten och har problem att jobba ikapp, men ska även försöka ta tag i det i samma veva som rutinerna. 
 
Nästa helg väntar besök från Alex, det ska bli jättemysigt. Antar att vi ska göra det samma gamla vanliga, dvs mysa och titta film. Men det blir säkerligen en rundtur i Uppsala då pojken inte har vistats här förut. Nu blir det till att diska lite för att sedan lägga mig till sängs och läsa lite. 
 
Godnatt!
 
Vad lyssnar jag på just nu? Allt. 

Melissa Horn – Säg att du behöver mig
 
The Script – Hurricanes
 
Bon Iver – Skinny Love
 
Pierce The Veil – One Hundred Sleepless Nights
 
You Me At Six – Bite My Tongue (feat. Oli Sykes)
 

With every heartbeat

Halloj bloggisen. 

Fint väder, fint sällskap, god mat. Kan det bli bättre? Skulle inte tro det. Sitter hemma hos Alexander och chillar i soffan. Vi har hunnit fixa pannkakor och latat oss, som vanligt. Antar att det är mer chill och film som står på schemat. Har även hunnit kika på två avsnitt från den nyaste säsongen av Grey's Anatomy, så spännandeee. Imorgon bär det av hemåt till fina Uppsala, saknar det inte men har inte något annat val än att åka dit. I veckan väntar en massa plugg och förberedelser inför testweek, men nog om det. Nu ska jag återgå till chillmys med Alibabe. 
 
Pusss!

Testweek? Oh crap.

Idag har varit en helt okej dag, somnade för en gångs skull rätt så tidigt igår så fick åtminstone sova i 8 timmar. Skolan flöt på och har hunnit ha TELOS-möte, pluggat både matte och kemi och nu sitter jag på rummet. Märkte att schemat för alla prov på testweek ligger uppe nu och insåg direkt hur nära det faktiskt är. Kanske dags att börja plugga? Speciellt matte, kemi och biologi. Imorgon är det återigen dags för dans. Så skönt att faktiskt göra någonting man älskar för CAS. Har runt 4 timmar action, 3 timmar creativity och 1 timme service, kanske inte så bra. Men ändå, det går åtminstone framåt. Nu ska jag läsa mig trött och sedan sova som en prinsessa. 

Godnatt!
 
 

Novell

Tänke bara kika in och säga att jag och Alex har skrivit en novell tillsammans. Skulle vara tacksam om ni tog er tid och läste den, kom gärna med feedback! Ni hittar den HÄR.



Det är inte perfekt.

Inatt cirkulerar bra och dåliga tankar i mitt huvud. Man skulle kunna tycka att det är bra att tänka både bra och dåliga tankar, så att man finner en balans och slipper bli överexalterad över alla bra tankar eller jättedeppig på grund av alla dåliga tankar. Men trots att det finns en balans mellan bra och dåliga tankar så har jag ändå en tendens att känna mig mer nere än uppe? Hur kommer det sig? Väger de dåliga tankarna mer än de bra eller har de bara större effekt på mitt humör och min sinnesställning?


Vad tänker jag på?


Det vanliga. Skola. Framtid. Familj. Allt som kommer ivägen, allt som kan komma ivägen


Och allt som redan har kommit ivägen.


Jag vill, jag vill verkligen. Jag kan, jag vet att jag kan. Jag har bara inte orken. Inte orken att lyfta pennan eller ta det där avgörande steget. Det där beslutet som behövs. Jag har inte orken att gå i alla trappor, känner hur mina ben viker sig. Jag har inte orken att kliva upp på morgonen och låtsas som om allt, exakt allt, är perfekt. Det är det inte.

 

 


Teach me the dance of your beautyspots

Godkväll! 
Idag är en bra dag, pretty much. Hade hoppats på att få sova ut imorse då jag sover fruktansvärt kasst i veckorna, men vaknade efter sju timmars sömn. Sju timmars sömn är enligt mig alldeles för lite, om jag fick önska skulle jag sova minst tio. Men jag steg upp och bestämde mig för att knalla iväg till stan för att införskaffa mig en del vinterkläder etc. Rut skulle också till stan så vi gick dit tillsammans, skönt att äntligen få umgås lite med henne då hon varit väldigt upptagen den senaste tiden. Tiden gick snabbt och efter att ha besökt ett flertal butiker så vandrade hon iväg mot ett födelsedagsfirande och jag knallade hemåt igen. Fixade mig iordning för Ordsprak på Reginateatern, Uppsalas Poesifestival, och gick dit. Lite trist att behöva gå själv men jag tyckte det var underhållande och fantastiskt ändå. Väl hemma kikades det på Mamma Mia och nu sitter jag här, vid mitt skrivbord i det lilla rummet. Känner mig trött men är inte speciellt sugen på att sova. Kanske blir ett avsnitt av Grey's Anatomy eller Gossip Girl, who knows. Imorgon ska jag ta tag i plugget, som jag har sagt tusentals gånger förut. Har det blivit av? Nej. Vi får se hur det går denna gång. 
 
 
Köpte mig en jacka på Vero Moda, jättenöjd. Sedan blev det även mössa, vantar, halsduk, skor, stumpor, strumpbyxor och några trosor. Perfect. 
 
Laters!
 
 

Long time, no see

Hallådär.
Det har gått ett tag sedan jag uppdaterade här senast, vet inte varför det har blivit så. Nu är jag i alla fall här och skriver, vilket kanske är lika bra. Har inte hänt jättemånga saker. Skolan har rullat på som vanligt, åkte hem över en helg och träffade familjen och vänner. Skolan skulle kunna gå bättre men har svårt att fokusera, försöker göra någonting åt det men det går sådär. Helgen som var spenderades hemma hos Alexander, vi åt mat, chips, drack cola, kollade på film och myste (som vanligt). En perfekt helg med andra ord. Åkte hem igår och kom hem sent, blev sängen så fort jag hade fått i mig några pannkakor som några på gymnasieboendet hade fixat. Idag bar det iväg med Theory of Knowledge-lärarna till Stockholm för ett besök på Moderna Museet. Besöket föll den större delen av gruppen inte i smaken, jag var nog en av de som tillhörde en minoritet där. Jag var fascinerad och hade gärna gått runt där för att samla massor utav inspiration, men tiden var för knapp. Vandrade istället runt på Stockholms gator med Johan i hopp om att finna fler från våra klasser att ansluta oss till men vi hittade ingen. Dagen avslutades med en muffin i gallerian och sedan en tågresa hem. Nu är jag helt slut i kroppen, har en del plugg att fixa men funderar på att lägga mig tidigt och sova ut. 
 
Vackert väder, dock kallt...
Vi hade tid över så vi besökte en kyrka bredvid museet innan samlingen..

.. Elin var intresserad
Konsten var... konstig.
Och obehaglig. (Notera bebisen och den röda kniven på tallriken)
(Klicka miniatyrerna för att se bilderna i större format)
Vissa saker var så gott som obegripliga.
Här är tydligen Bach 1-4 av Gerhard Richter. 

På väg till stan stötte vi på det portugisiska presidentparet när de var på väg till slottet.
Innan vi hamnade i stan gick vi förbi Alex Schulman's kontor, eller vad det kallas.
 

Köpte för övrigt med mig två posters från museet som ska hängas upp i ramar på en av mina väggar. Blir nog finemang. Nu blir det till att gosa ner mig i sängen med ett glas mjölk och lite mackor följt av lite läsning ur To Kill a Mockingbird.
 
Vi hörs!
 
 
 
 
 

 

RSS 2.0