There ain't a word in this world to describe you.

Godkväll. 

Sitter i min säng med datorn, i mitt rum står en flyttkartong redo för flytt. Jag flyttar nämligen tillbaka till Uppsala på lördag. Efter ett lov fyllt av chill och sena nätter ska jag nu ta mig in i skolrutiner och plugget. Orkar jag? Det hoppas jag. Har bestämt mig för att ta hand om mig själv mycket bättre än jag gjorde förra året, förra året var nämligen katastrof och det syndes tydligt på mina omdömmen vi fick i våra kuvert. I år ska jag äta bättre, sova bättre, träna mer och plugga effektivare. Det är inte bara mål, utan även löften. Just nu är jag halvt taggad, är fortfarande trött och seg i kroppen. Vill kunna gå till skolan första dagen och vara pigg och alert, inte känna mig exakt lika degig och seg som jag kände mig när jag gick därifrån sist. Men jag har åtminstone en vecka kvar, denna vecka ska bestå av sömn, mat, mys och packning. I början av nästa vecka ska jag på möte med TELOS och bara mysa på gymnasieboendet, ska bli så fruktansvärt skönt att få komma tillbaka dit. Har saknat alla där, speciellt Ruttan. 

Ska börja tänka på refrängen nu, känner hur sömnig jag är då jag måste tvinga ögonlocken att hålla sig uppe. Imorgon ska jag upp tidigt och fara mot Uppsala för lite häng på stan med mig själv, sedan bär det vidare mot skogen för lite filmmys. Kan det bli bättre? Näe. 

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0